پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204355
زنجبيل سموم حيواني بدن را از بين مي‌برد
تاریخ انتشار : 1394/11/28 10:01:51
نمایش : 1889
در واقع سموم حيواني در بدن به معناي مرغ‌هايي هستند که براي پرورش آنان از آنتي بيوتيک استفاده شده يا گوشت گاو که با برخي سموم تماس پيدا کرده است و با غذا خوردن وارد بدن شده استف که مصرف زنجبيل باعث از بين رفتن آن مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دکتر قدير محمدي، در گفت‌وگو با خبرنگار سينا درباره خواص زنجبيل گفت: زنجبيل يک ادويه شناخته شده در طول تاريخ و ريشه يک درخت است که طبيعت گرم و خشک دارد؛ معمولاً در طبيعت گياهان را به درجه يک تا چهار تقسيم بندي مي‌کنند به اين شکل که اگر در درجه چهارم باشد سمي محسوب مي‌شود اما درجه پايين‌تر از اين ميزان مي‌تواند خاصيت درماني داشته باشد که زنجبيل در درجه سوم قرار دارد.

زنجبيل تقويت کننده قواي جنسي است
وي ادامه داد: زنجبيل در گروه سوم گرمي قرار دارد و اين گياه از نظر شکل شبيه سيب زميني است؛ اين گياه خاصيت نسبتاً خوبي براي دستگاه گوارش دارد، ملين طبع و بازکننده عروق و گرفتگي‌هاي کبد است، همچنين قواي جنسي را افزايش مي‌دهد و اگر باد غليظ در دستگاه گوارش وجود داشته باشد آن را از بين مي‌برد.

اين متخصص طب سنتي در ادامه افزود: با توجه به خاصيت گرمي و خشکي که زنجبيل دارد اين خشکي باعث خشک شدن رطوبت اضافي بدن از جمله رطوبت روده و معده مي‌شود و مي‌تواند برطرف کننده تشنگي به ويژه تشنگي ناشي از تجمع بلغم در معده باشد.

زنجبيل سموم حيواني در بدن را از بين مي‌برد
وي با اشاره به اينکه زنجبيل براي معده، قلب، کبد و مغز مقوي است و همچنين سموم حيواني در بدن را خنثي مي‌کند، تصريح کرد: در واقع سموم حيواني در بدن به معناي مرغ‌هايي هستند که براي پرورش آنان از آنتي بيوتيک استفاده شده يا گوشت گاو که با برخي سموم تماس پيدا کرده است و با غذا خوردن وارد بدن شده است.

محمدي، ادامه داد: زنجبيل اخلاط لزج بدن را دفع مي‌کند؛ براي کساني که رطوبت دِماغ و مغز دارند به شکلي که خواب آنان زياد شده، کسالت دارند و پف سر و صورت آنان زياد است، همچنين لعاب دهان آنان زياد شده و آب دهان آنان به هنگام صحبت کردن پرتاب مي‌شود، مي‌تواند موثر باشد.

زنجبيل کرم‌هاي روده‌اي را از بين مي‌برد
وي در ادامه افزود: زنجبيل مي‌تواند کرم‌هاي روده‌اي را از بين ببرد، در برخي موارد براي تکرر ادرار مفيد است و در افرادي که سردي کرده‌اند مي‌تواند موثر باشد.

پودر زنجبيل و دارچين فقط تا ۶۰ روز ماندگاري دارند
اين متخصص طب سنتي با بيان اينکه گياهاني مانند دارچين و زنجبيل معمولاً به شکل اصلي ماندگاري زيادي دارند اما پودر اين گياهان معمولاً بيش از ۶۰ روز دوام ندارد، گفت: خواص اين گياهان به شکل پودر از بين خواهد رفت، پس بهتر است به شکل اصلي مصرف شوند، همچنين زنجبيل مصلح تخم مرغ است و مي‌توان به جاي نمک از اين گياه بر روي تخم مرغ پاشيد و مصرف کرد.

مصرف مداوم زنجبيل در بارداري مي‌تواند بر جنين تاثير منفي بگذارد
وي در پاسخ به اين سوال که آيا مصرف زنجبيل در دوران بارداري مي‌تواند اختلالات جنيني را افزايش دهد، گفت: زنجبيل مي‌تواند به وسيله تقويت معده تهوع در بارداري را کاهش دهد اما به واسطه اينکه زنجبيل از نوع درجه سوم محسوب مي‌شود حکماي قديم داروهاي نوع سوم را براي بارداري و شيردهي تجويز نمي‌کردند و مصرف اين گياه در بارداري مضر است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html